Aftellen is begonnen - Reisverslag uit Porto Seguro, Brazilië van Nikki Spierings - WaarBenJij.nu Aftellen is begonnen - Reisverslag uit Porto Seguro, Brazilië van Nikki Spierings - WaarBenJij.nu

Aftellen is begonnen

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg Nikki

16 Mei 2015 | Brazilië, Porto Seguro

Bon dia!
Alle verf en klusartikelen zijn binnengekomen. Weliswaar een paar dagen te laat maar goed, zoals ik al schreef in mijn vorige blog is dat niet heel bijzonder hier! We wilden begin van deze week eigenlijk starten met schilderen, maar er kwam iets anders tussendoor. Deze week is er veel veranderd binnen Ampare, er is namelijk een Ampare 3 geopend. Dit allemaal is in 3 dagen besloten en gereed gemaakt. Wij kregen afgelopen zaterdag te horen dat er een weeshuis in Cabrailia per direct gesloten moest worden omdat de eigenaar naar de gevangenis moet. Waarom hij naar de gevangenis moet weten we niet. In het weeshuis zaten 8 jongens en 1 meisje. Zij zijn tijdelijk in het huis ondergebracht van een vriend van Ampare en tevens een van de pastoors van de kerk. Maandag is er een 3e huis gehuurd in het plaatsje naast Porto Seguro. Dinsdag zijn 2 begeleiders van Ampare 1 (waar ik zit) verhuist naar het huis en woensdag zijn de kinderen ook in het huis komen wonen en is Ampare 3 dus officieel geopend. In totaal heeft Ampare nu 38 kids in 3 huizen. Aardig groot dus maar tevens ook erg gezellig en leuk, één grote familie!

Ik heb sinds afgelopen dinsdag ook een logeermaatje. Een van de kinderen in het huis is Carolina van 8 maanden en die sliep altijd bij de begeleiders die nu in Ampare 3 zitten. Nu slaapt zij bij mij tot ik weer naar Nederland ga.

Dit alles maakte dus dat het verven en opknappen van Ampare 1 even op zich laat wachten. Toen wij donderdag van plan waren om te starten liet het weer het afweten... Regen tot op de dag van vandaag, helaas. Hopelijk dus maandag echt beginnen. Het is aardig wat werk en wil er wel graag bij zijn als het af is om het resultaat te bewonderen! Zo lang ben ik hier namelijk niet meer, om precies te zijn nog maar 17 dagen en dan ben ik weer in het kikkerlandje. Ik zal goed kou gaan lijden ben ik bang. Wanneer het hier 25 graden is heb ik het koud en loop ik in een lange broek en soms zelfs een vest. Zal wel weer even wennen worden dus haha. Kijk er wel weer naar uit om iedereen weer te zien in Nederland, natuurlijk mijn lieve vriendje maar ook mijn eigen badkamer en bed, daar verlang ik ook naar haha! Zal het hier wel erg gaan missen met alle lieve kids en het mooie en fijne Porto Seguro.

De laatste plannen voor het ingezamelde geld zijn ook rond! Ik heb nog genoeg geld over om een mooie laptop voor het huis te kopen en daarnaast ben ik van plan om cadeautjes voor alle kids van Ampare 1, 2 & 3 te gaan kopen. Ik wil jullie nogmaals allemaal super bedanken voor het mede mogelijk maken van dit alles. De kids en begeleiders hier zijn zo dankbaar met alles! Af en toe haal ik wat boodschappen van het ingezamelde geld zoals vers fruit, yoghurt, broodbeleg en frisdrank. Voor ons zijn dat hele normale dingen om in huis te hebben maar hier is dat niet zo. Dat zijn hier echt luxe boodschappen. Het is heerlijk om die kids dan te zien smullen van alles, goud waard. Dankzij jullie! Toppers :)
Ik ga weer doei zeggen, weer een fijne avond en nu kan ik zeggen TOT SNEL!

Kusjes Nikki

  • 16 Mei 2015 - 20:55

    Cedric:

    Ik warm je wel op als je weer thuis bent liefje!

    Tot snel!

    (L)

  • 18 Mei 2015 - 08:25

    Jos:

    Hoi Nikki,

    Leuk om je verslag te lezen. Hopelijk ben je er nog bij als het opknappen klaar is.
    Wij missen jou ook hoor!

    groet,
    Jos, Julia, Flore, Fenna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Welkom op mijn reisblog. Zoals de meeste van jullie weten ga ik 30 maart voor 9 weken naar Brazilië. Ik zal daar vrijwilligerswerk gaan doen in een opvanghuis. Het is een opvanghuis waar kinderen verblijven die niet thuis kunnen wonen wegens alcohol en/of drugs problemen thuis. Ook verblijven hier kinderen die wegens armoede niet meer thuis kunnen wonen. Mijn werkzaamheden zullen gaan bestaan uit het meedraaien in de dagelijkse bezigheden. Verder zal ik dagelijks activiteiten organiseren met en voor de kinderen. Veel lees en kijk plezier!

Actief sinds 15 Maart 2015
Verslag gelezen: 963
Totaal aantal bezoekers 3547

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 02 Juni 2015

Nikki naar Brazilië

Landen bezocht: