Volgende projectje - Reisverslag uit Porto Seguro, Brazilië van Nikki Spierings - WaarBenJij.nu Volgende projectje - Reisverslag uit Porto Seguro, Brazilië van Nikki Spierings - WaarBenJij.nu

Volgende projectje

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg Nikki

06 Mei 2015 | Brazilië, Porto Seguro

Hello, ben ik weer!
eerst weer even een update over de afgelopen dagen. Afgelopen zaterdag zijn we heerlijk wezen lunchen aan het strand met alle kids. De meeste restaurants hier zijn in buffet dus langs het eten lopen en de borden voller dan vol scheppen haha. Hier zijn de bufetten wel erg lekker en uitgebreid. Er staat altijd een kok vlees en vis te bereiden voor je neus wat erg leuk is om te zien. Vaak zit het op van die hele grote spiezen en dan hebben ze een soort barbeque met meerdere verdiepingen! Verder lekker salades en natuurlijk verschillende soorten rijst, pasta, aardappels, groenten enzovoorts. Erg lekker dus. Daarna heb ik helpen verhuizen van Gabriel en zijn vriendin. Die zitten nu op een appartementje in het centrum. Erg leuk appartementje eenvoudig maar genoeg. Het doet me erg denken aan een ruime studentenkamer haha. 'S avonds naar 2 verjaardagen geweest wat ook erg leuk was. De 2e verjaardag waar we kwamen deed me heel erg denken aan een birthday party zoals je die in veel amerikaanse films ziet. Een auto waar de muziek uitkomt, veeeeeeeeeeeel mensen en veel ook dronken haha. Een groep die allemaal de zelfde dans doet op bepaalde muziek. Kortom weer mijn ogen uitgekeken haha. Na een korte nacht zondag een rustig dagje gehad. Maandag weer geholpen in het huis en daarna naar Gabriel gegaan. We hadden maandag een auto gehuurd omdat we dinsdag (gister) naar een van de mooiste stranden van Brazilië gingen. Praia de espelho (spiegel strand) en het is niet gelogen het is inderdaad erg mooi! Ook daar weer mijn ogen uitgekeken. De rit ernaartoe en terug was ook erg mooi en leuk. We moesten zo'n 10/15 km over onverharde wegen door de bergen met erg veel hellingen en gaten en hobbels en wat je maar kan bedenken. Aangezien het zondag en maandag had geregend was het aardig glad dus lekker glijden! In het begin vond ik het wel even spannend maar toen ik eenmaal doorhad hoe ik de controle kon hebben over de auto heb ik gespeeld als een klein kind! Lekker slippen en crossen haha. 1 helling was zo glad dat we de eerste 2 keer naar beneden zijn gegleden vanaf de helft voor we boven kwamen haha. Erg naar mijn zin gehad dus weer gister. Nu maar eens de auto schoon gaan maken aangezien we die zo weer in moeten leveren. Dat is dan weer wat minder...

Verder is er ook een nieuw project in gang met het ingezamelde geld waar jullie voor gezorgd hebben! Namelijk het huis opknappen. Het huis heeft nodig een opknapbeurt nodig de verf bladdert aan alle kanten van de muur af, het dak is lek, de stroom vliegt er geregeld af, rot hout en noem het maar op. Net heb ik dus een mega grote bestelling van verf en klusartikelen gedaan bij een bouwmarkt en dat wordt als het goed is deze week bezorgd. Dit weet je echter nooit zeker want we zijn in Brazilië, hue hue hue BR. We gaan het dus zien. Zodra dat bezorgd is gaan we de handen eens goed uit de mouwen steken om het huis weer in een wat betere staat te krijgen. Foto's volgen uiteraard!
Ook heb ik bedacht wat ik met het geld wil doen wat ik hierna nog over heb. De kinderen kunnen goed nieuwe kleren gebruiken en spelletjes. Op het moment hebben ze maar 3 spelletjes in huis en verder eigenlijk alleen maar speelgoed voor de kleine kinderen zoals kleine trap auto's en dergelijke. Ook ga ik hoogstwaarschijnlijk mijn eigen laptop hier achter laten om in Nederland een nieuwe te kopen. Ze hebben namelijk geen laptop maar willen er wel heel erg graag een. Een nieuwe is vrij duur dus ik denk niet dat ik dat nog ga redden van het ingezamelde geld maar dat moet ik even bekijken. Red ik het niet van het ingezamelde geld dan laat ik dus mijn eigen laptop hier. Met de laptop kunnen de oudere kinderen muziek luisteren, spelletjes spelen, eventueel chatten of iets dergelijks. Richard zal hem gaan gebruiken voor mail en voor de kerk. Hij zal dan zelf wifi aan moeten gaan schaffen maar dat moest wel lukken volgens hem.

Zo dit was wel weer mijn update denk ik.
In Nederland rot weer hoor ik, zag zelfs dat er 2 doden waren in Amersfoort door het onweer? Klonk in ieder geval niet best...
Nou ik ga maar eens beginnen met de auto schoonmaken anders komt er nooit wat van!

Groetjes aan iedereen in Nederland, fijne avond!

Beijos from Brasil!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Welkom op mijn reisblog. Zoals de meeste van jullie weten ga ik 30 maart voor 9 weken naar Brazilië. Ik zal daar vrijwilligerswerk gaan doen in een opvanghuis. Het is een opvanghuis waar kinderen verblijven die niet thuis kunnen wonen wegens alcohol en/of drugs problemen thuis. Ook verblijven hier kinderen die wegens armoede niet meer thuis kunnen wonen. Mijn werkzaamheden zullen gaan bestaan uit het meedraaien in de dagelijkse bezigheden. Verder zal ik dagelijks activiteiten organiseren met en voor de kinderen. Veel lees en kijk plezier!

Actief sinds 15 Maart 2015
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 3551

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 02 Juni 2015

Nikki naar Brazilië

Landen bezocht: