Still going strong - Reisverslag uit Porto Seguro, Brazilië van Nikki Spierings - WaarBenJij.nu Still going strong - Reisverslag uit Porto Seguro, Brazilië van Nikki Spierings - WaarBenJij.nu

Still going strong

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg Nikki

21 April 2015 | Brazilië, Porto Seguro

Alweer 3 weken ben ik hier. Ik ben eigenlijk al helemaal gewend aan de stad, in het huis is het soms nog wel even wennen. Ik heb een goede balans gevonden tussen mijn werkzaamheden en mijn vrije tijd. In mijn vrije tijd heb ik les, ga ik naar het strand, iets bezoeken of naar een feestje. Gister ben ik bijvoorbeeld naar een studentenfestival van de universiteit geweest. Was erg leuk. Een van de bekendste artiesten kwam optreden Jammil. Leuk om een keer meegemaakt te hebben! Ik heb tevens ook voor het eerst iets met het geld gedaan. Iets erg kleins welliswaar maar toch. Ik heb frisdrank en koekjes voor ze gekocht daar zjin ze echt dol op. Alleen het project heeft niet het geld om dat soort dingen te kopen. Gisteren heb ik dus wat cola fanta energy en een locale frisdrank voor ze gekocht. Ze waren me super dankbaar. Een tweede projectje loopt ook. A.s. vrijdag organiseer ik samen met Gabriel (mijn leraar) een verassing feest voor Ampare. We hebben een heel groot wit laken gekocht waar alle kinderen hun handafdruk op mogen zetten met verf. We hebben erg veel ballonnen en snoep en we gaan 3 taarten bakken. Verder hebben we een trampoline gehuurd en Gabriel gaat de kids bodypainten want dat is zijn werk. Het feest is niet alleen voor de meisjes waarmee ik werk maar ook voor Ampare 2 dat zijn de jongens. We gaan bijna elke week wel naar ze toe of zij komen naar ons dus daarom leek het mij leuk om het feest ook voor hen te organiseren. Kortom het wordt dus een groot kinderfeest! Ik hoop dat ze er blij mee zijn. Dat laat ik jullie uiteraard weten zodra het feest geweest is.
Verder heb ik afgelopen week niet zo heel veel bijzonders gedaan, geen sappig en zoete verhalen dit keer. Ik leer hier steeds beter volleyballen de oudste 2 meiden en een van de begeleiders vinden het erg leuk dus tegenwoordig spelen we bijna elke avond een potje volleybal.
Niet zo lang verhaal vandaag maar heb ook niet zoveel bijzonders meegemaakt. Volgende keer vast weer een wat langer verhaal!

  • 22 April 2015 - 15:34

    Ilona:

    Leuk nikki om iedere keer wat van je te horen, zo te lezen heb je lekker je draai gevonden. Heel veel plezier nog in dat hele leuke land.
    Groetjes ILona

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Welkom op mijn reisblog. Zoals de meeste van jullie weten ga ik 30 maart voor 9 weken naar Brazilië. Ik zal daar vrijwilligerswerk gaan doen in een opvanghuis. Het is een opvanghuis waar kinderen verblijven die niet thuis kunnen wonen wegens alcohol en/of drugs problemen thuis. Ook verblijven hier kinderen die wegens armoede niet meer thuis kunnen wonen. Mijn werkzaamheden zullen gaan bestaan uit het meedraaien in de dagelijkse bezigheden. Verder zal ik dagelijks activiteiten organiseren met en voor de kinderen. Veel lees en kijk plezier!

Actief sinds 15 Maart 2015
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 3546

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 02 Juni 2015

Nikki naar Brazilië

Landen bezocht: