Ola amigos - Reisverslag uit Porto Seguro, Brazilië van Nikki Spierings - WaarBenJij.nu Ola amigos - Reisverslag uit Porto Seguro, Brazilië van Nikki Spierings - WaarBenJij.nu

Ola amigos

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg Nikki

07 April 2015 | Brazilië, Porto Seguro

Hallo hallo,
lang niks van me laten horen. Wifi is nogal een dingetje hier... Bijna nergens te vinden en als ze het hebben moeten ze je het wachtwoord willen geven.
Maar ik heb wifi gevonden!
Inmiddels ben ik hier alweer een week. Laat ik beginnen bij het begin.
Toen ik aankwam stond Richard de eigenaar van ampare me zoals afgesproken op mij te wachten. We gingen met zo'n oud volkswagen busje naar het project. Bij het busje stonden bijna alle kinderen me op te wachten en knufelden me vrolijk. Al snel werd het duidelijk dat ze echt totaal geen engels spraken dus het werd handen en voeten werk. De volgende dag werd ik om 6uur wakker door al het lawaai de kinderen maakten. De scholen hier beginnen al om half 8 dus vandaar zo vroeg. Die dag was niet makkelijk aangezien ik echt totaal niks begreep van wat ze zeiden. Gelukkig kwam een van de begeleiders naar mij toe met haar telefoon en het bleek dat ze een jongen aan de lijn had die engels sprak. Thank god dacht ik haha. Dus vanaf de volgende dag ben ik met hem op pad gegaan en heeft hij mij de stranden en het centrum laten zien. De volgende dag kwam hij naar het project om me te helpen zodat het duidelijk zou worden wat mijn werkzaamheden zouden gaan worden. Wat ik op het moment zoal doe in het project is 's ochtends de kinderen ontbijt geven en zorgen dat ze op tijd zijn voor school. Wanneer de kinderen die naar school moeten weg zijn beginnen we met alle kamers vegen en zo nodig dweilen. Daarna maken we de lunch klaar. Tussen deze werkzaamheden door speel ik met de kinderen die thuis blijven en help ik met het verzorgen van de baby's. De dagen vliegen tot nu toe voorbij en ik heb het erg naar mijn zin! Afgelopen vrijdag ben ik zelfs al naar een feestje geweest met Gabriel (de jongen die engels spreekt). Hij geeft mij ook protugese lessen en op het moment versta ik al erg veel. Alleen het terug praten is nog erg lastig voor mij. Maar ook dat gaat helemaal goed komen, daar ben ik van overtuigd. Ik heb nu erg weinig tijd want ik moet snel terug naar het project, aangezien de kids moeten gaan avondeten. Dus de volgende keer dat ik weer hier ben zal ik zorgen dat ik wat meer tijd heb zodat ik een uitgebreider en duidelijker verhaal neer zet! Voor nu fijne avond en tot snel!

Groetjes Nikki

  • 08 April 2015 - 09:14

    Tom:

    Obrigado Nikki! Mucho plezieros

  • 11 April 2015 - 19:21

    Oom Bob En Tane Tiny:

    Nikki bedankt voor je mailtje en we zijn blij dat je goed bent aangekomen in Brazilie en het naar de zin hebt.Tot de volgende mail.Veel liefs,
    Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Welkom op mijn reisblog. Zoals de meeste van jullie weten ga ik 30 maart voor 9 weken naar Brazilië. Ik zal daar vrijwilligerswerk gaan doen in een opvanghuis. Het is een opvanghuis waar kinderen verblijven die niet thuis kunnen wonen wegens alcohol en/of drugs problemen thuis. Ook verblijven hier kinderen die wegens armoede niet meer thuis kunnen wonen. Mijn werkzaamheden zullen gaan bestaan uit het meedraaien in de dagelijkse bezigheden. Verder zal ik dagelijks activiteiten organiseren met en voor de kinderen. Veel lees en kijk plezier!

Actief sinds 15 Maart 2015
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 3544

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 02 Juni 2015

Nikki naar Brazilië

Landen bezocht: